وجود اطلاعات نامتقارن در بازار که باعث ایجاد پدیده گزینش نامطلوب میشود یکی از مسائلی است که در دهه های اخیر بسیار بحثبرانگیز بوده است. از جمله بازارهایی که این پدیده در آن به خوبی قابل مشاهده است، بازار اتومبیلهای دست دوم میباشد. در این مقاله با استفاده از دادههایی که از طریق پرسشنامه گردآوری شده و با به کارگیری الگوی تابیت[1] به بررسی بازار اتومبیل شهر شیراز پرداخته شده است. مقاله به دنبال بررسی این مساله است که آیا در یک سن مشابه، تفاوتی میان هزینهی صورت گرفته روی اتومبیل هایی که هنگام خریداری نو بودهاند و آن دست اتومبیلهایی که هنگام خرید دست دوم بودهاند وجود دارد یا خیر؟ آیا داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل دست دوم هنگام خرید باعث کاهش هزینههای صرف شده بر روی آن می شود؟ نتایج نشان میدهد که هزینههای صورت گرفته بر روی اتومبیلهایی که هنگام خرید دست دوم بودهاند، در یک سن مشابه، به طور معناداری بیش از هزینه صرف شده روی اتومبیلهایی است که هنگام خرید نو بودهاند که به معنای تایید فروض لمون است. از سوی دیگر نتایج بیان کننده این است که داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل های دست دوم هنگام خرید – برای نمونه خرید اتومبیل از دوستان و آشنایان به جای مراجعه به بنگاه- منجر به کاهش مخارج صورت گرفته بر روی اتومبیل می شود.
نصراللهی, زهرا, حسین زارع, غلام, & محمودی نیا, داوود. (1393). بررسی اطلاعات نامتقارن در بازار اتومبیل های دست دوم(مطالعه موردی بازار شیراز). پژوهشنامه اقتصاد کلان
Macroeconomics Research Letter, 9(18), 7-7.
MLA
زهرا نصراللهی; غلام حسین زارع; داوود محمودی نیا. "بررسی اطلاعات نامتقارن در بازار اتومبیل های دست دوم(مطالعه موردی بازار شیراز)", پژوهشنامه اقتصاد کلان
Macroeconomics Research Letter, 9, 18, 1393, 7-7.
HARVARD
نصراللهی, زهرا, حسین زارع, غلام, محمودی نیا, داوود. (1393). 'بررسی اطلاعات نامتقارن در بازار اتومبیل های دست دوم(مطالعه موردی بازار شیراز)', پژوهشنامه اقتصاد کلان
Macroeconomics Research Letter, 9(18), pp. 7-7.
VANCOUVER
نصراللهی, زهرا, حسین زارع, غلام, محمودی نیا, داوود. بررسی اطلاعات نامتقارن در بازار اتومبیل های دست دوم(مطالعه موردی بازار شیراز). پژوهشنامه اقتصاد کلان
Macroeconomics Research Letter, 1393; 9(18): 7-7.